Güveç-Pilav

Yazan: Unknown - 2 Kasım 2013 Cumartesi | 20:19

Bugün hafta sonuna özel bişeyler pişirmek istedim.Artık yaz sebzelerine veda ettiğimiz şu günlerde artık son demlerini yaşayan patlıcandan şöyle güzel bir güveç yapalım dedim.

GÜVEÇ



MALZEMELER:
 yarım kilo kuşbaşı et,
 4 adet patlıcan 3 adet patates 2 yeşil biber                                                                                         1 adet kuru soğan 3 adet domates                                                                                                        isteğe göre sarımsak, tuz, kara biber,salça                                                                       
 YAPILIŞI:                                  
Güveç kabımıza önce yağımızı koyuyoruz.Daha sonra etimizi koyuyoruz,ardından doğradığımız soğanları ve yeşil biberleri ekliyoruz.Küp doğradıgımız patlıcanları ve patatesleri koyuyoruz.Doğradığımız domatesleride ekliyoruz üzerine salçamızı koyup tuz ve kara biberini de ekliyoruz.Suyunu ben çok az koyuyorum siz isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.Ocağımıza koyup pişmeye bırakıyoruz.Tabi bu güveç kabı taş fırında pişirilirse dahada lezzetli oluyor, ben daha önceleri öyle yapıyordum ama malesef şimdi bu imkanım yok eger sizin böyle bir imkanınız varsa bence taş fırına verin derim.
                                                                             
                    



 Bu güzel güveçte yalnız olmaz tabi... yanında tane tane bir pilav iyi gider ya sizce..





0 yorum:

Yorum Gönder