Kürdan kebabı(islim kebabı)

Yazan: Unknown - 25 Ekim 2013 Cuma | 23:48






KÜRDAN KEBABI(islim kebabı)


MALZEMELER:
6 kişi için,( yaklaşık 30 adet kürdan kebabı)
Yaklaşık 6-7 adet kemer patlıcan
3-4 adet yeşil biber
Süslemek için 2-3 domates
Sosu için 3 adet orta boy domatesin rendesi, 1 su bardağı su  ve 2 çorba kaşığı zeytinyağı,tuz
Arzu edenler bu sosa 1 tatlı kaşığı biber salçası da ekleyebilirler.
Köftesi:
350 gr. kıyma                                            
2 dilim kuru ekmek tozu
1 yumurta
2 diş sarımsak
1 adet ufak soğanın rendesi
karabiber
tuz,
Arzuya göre kimyon/ ben muhakkak kullanırım, tercih sizin
Kızartma yapacaksanız ayçiçek veya zeytinyağı
Yeteri kadar kürdan
YAPILIŞI:                                                                                                                                                                                                  Öncelikle köftemizi yoğurup hazır ediyoruz. Ben zamanım varsa tavada döndürüyorum, yok eğer işim aceleyse çiğden sarıyorum. Hatta bazen öyle durumlar oluyor ki dondurucudan köfte indirip onların boyunu küçültüp sarmayı tercih edebiliyorum. Bunun için köftenin az yumuşamasını beklemek ve bıçakla ikiye veya üçe bölmek yeterli olacaktır.
Patlıcanları alaca soyduktan sonra boyuna yarım parmak kalınlığında kesiyoruz. Eğer kabak kullanacaksak biraz daha ince bile olabilir. Sirkeli ve tuzlu suda bekletip kurutuyoruz. Ardından ister bol yağda kızartıyoruz, istersek de ızgara yapıyoruz. Ben döküm tavayı bir kez zeytinyağı ile yağladıktan sonra sebzeleri ızgara yapıyorum. Daha sağlıklı bir yemek oluyor.
.        Domates rendesini tuz ve zeytinyağı ile pişirdikten sonra bir bardak su ilavesiyle yemeğimizin dibine ve biraz da üzerine döküyoruz.
İslim kebabımızı fırında pişirirken kürdanların ve biberlerin yanmamaları için üzerini yağlı kağıtla  örtmek de yarar var. Bazen koyduğumuz su az gelebilir, eğer ekleyeceksek o zaman muhakkak su sıcak olmalıdır.
Yemeğimizin 190 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişmesi yeterli olacaktır. Köfteyi çiğden sardıysanız o zaman süreyi uzatmanız gerekecektir.                                                                                  

  1.                                                                  

0 yorum:

Yorum Gönder